Содержание

Где найти спонсоров для детского сада


Перед началом поиска благотворителей стоит собрать пакет документов. Необходимо сделать соответствующую смету работы или список нужных вещей. Каждое действие следует аргументировать. Например, если детскому саду надо поменять электропроводку, написать о необходимости работ в силу завоза в сад нового оборудования для кухни, которое старая проводка не выдержит. Также все документы самого учреждения должны быть в порядке. Хорошо будет, если будут сделаны ксерокопии.

В первую очередь с предложением о спонсорстве следует обратиться к прямым производителям или продавцам. Их помощь не будет денежной, но восполнит затраты учреждения. Они могут дать согласие в обмен на рекламу. Продавец игрушек подарит детскому саду игрушки для детей разных возрастов в обмен на рекламу их магазина среди сотрудников, воспитанников и их родителей. Сад может сделать вывеску баннера у себя на здание или на заборе. Таким же образом спонсора можно поискать среди компаний, занимающихся ремонтом, производством и установкой окон, монтажом детских площадок и т.д.


О нужде в спонсорской помощи следует рассказать на родительском собрании. Если даже родители не откликнутся, они могут об этом рассказать своему начальству на работе или знакомым, которые занимаются благотворительностью. Некоторые родители имеют выходы к нужным людям и смогут поспособствовать к получению необходимой помощи.

Обращение к депутату городского совета, закрепленного за округом, где находится детский сад, может помочь найти спонсора в лице самого депутата или другого лица. Особенно это помогает перед выборами, когда чиновникам нужны положительные отзывы от народа.

Если нужна крупная сумма, то обращаться надо к нескольким компаниям, потому что одна компания вряд ли сможет выделить необходимую сумму сразу.

На встречу с руководителями надо идти в строгом костюме, с необходимыми документами. Потенциальный спонсор должен быть уверен, что перед ним ответственный человек. Серьезная подготовка к встрече расскажет спонсору о весомости намерений. Он должен понять, что деньги уйдут в правильном направлении.

Про поиск спонсора следует написать на сайте детского сада. Есть вероятность, что будущий спонсор сам будет искать себе подручных и увидит объявление. Сегодня многие предприниматели и чиновники оказывают благотворительную помощь для своей социальной активности и хорошей репутации.

Как найти спонсора для детского сада :: Другое :: Про Детей

Поиски спонсора — дело непростое. Но если вам удастся найти отзывчивых людей, готовых вложить деньги в образование и развитие детей, многие проблемы будут решены.

С чего начать розыски благотворителей? Первым делом подготовьте пакет документов. Для того, чтобы было о чем разговаривать, вам нужно составить примерную смету всего необходимого детскому саду. Лучше сделать красивую презентацию и распечатать ее в цвете. Приведите в порядок и сложите в отдельную папку документы по вашему учреждению — разрешения от различных ведомств, бухгалтерскую отчетность, методики, по которым работают воспитатели. Лучше сделать ксерокопии всех бумаг. Увидев вашу серьезную подготовку, спонсоры поймут, что их деньги пойдут на дело, а не осядут у вас в карманах.

Ваш внешний вид на встречах должен быть деловым и внушающим доверие. Обязательно строгий костюм, хорошая прическа. Как говорится, встречают по одежке. Благотворитель должен быть уверен, что вы — человек ответственный, и у вас серьезное детское заведение, а не «шарашкина контора».

Главный вопрос — где искать спонсоров? Для начала, поговорите со знакомыми. Возможно, кто-то из них готов сам помочь вашему детскому саду. А, может быть, знает кого-то, кто занимается благотворительностью. Пусть как можно больше людей будет в курсе того, что вы ищете меценатов. «Сарафанное радио» работает отлично, и, возможно, очень скоро вам позвонят и предложат пособничество.

Довольно много продуктовых концернов в данное время заинтересованы в сотрудничестве с детскими учреждениями. Это и изготовители детского питания, молочные и мясные производства. Обратитесь за помощью к ним. Пусть это будет не денежная поддержка, а продуктовые наборы — не стоит отказываться ни от чего.

Таким же способом можно найти спонсоров для благоустройства здания детского сада. Фирмы, занимающиеся строительством, изготовлением и установкой пластиковых окон, заменой сантехники, возможно, согласятся оказать вам услуги. А взамен пообещайте поместить рекламный баннер их предприятия на фасаде садика.

Благоустройство двора можно возложить на плечи родителей. Для этого лучше выделить 1-2 выходных дня, чтобы все смогли присутствовать. Разбить красивые клумбы, посадить цветы, подрезать кустарники, привлекая ко всем делам ребятишек — и вот уже «обязаловка» превратилась в забавную игру.

Конечно, все просто в теории. На практике поиски спонсоров и помощников отнимают огромное количество времени и сил. Но если вы готовы ко всему и твердо решили привести свой детский сад в порядок, то дело за вами. Главное, не отчаиваться и не опускать руки при первых неудачах.

«Где найти спонсоров для благотворительности?» – Яндекс.Кью

Самым распространенным способом выманивания денег в Интернете являются так называемые «нигерийские письма». Лично я получал их раз десять. В каждом таком письме содержится целая история примерно следующего содержания — Вам пишет адвокат (дальше идёт имя и фамилия), дело в том что ваш однофамилец (дальше следует МОЯ фамилия) путешествуя по Африке попал в автомобильную катастрофу, он погиб, а вместе с ним погибла его жена и две очаровательные дочки. Это чудовищное горе! Я каждый вечер рыдаю по несчастным крошкам! Но у него не осталось наследников. А он был очень богат и его наследство составляет 150 миллионов долларов. А так как я, адвокат, вёл его дела, то имею непосредственный допуск к его банковским счетам. Но получить ничего не могу так как здесь нужен наследник. А так как вы однофамильцы, то я сделаю вас наследником, мы получим все деньги и поделим между собой 50 на 50. А??? Скорей напишите ответ, а то через 14 дней все его счета заблокируют мы упустим этот счастливый шанс.

Я изложил примерную канву подобных писем. А их вариантов привеликое множество. Они пишут от имени американских солдат обнаруживших в Ираке сокровища Саддама Хусейна, от имени богатых бизнесменов попавших в плен в Афганистане, от имени Ходорковского который в изгнании не может обналичить деньги и даже от имени несчастных нигерийских космонавтов, которых жестокие русские забыли в космосе и они вынуждены вести полуголодное существование на запасной орбитальной станции в 900 километрах от поверхности Земли.

Дальше, если я попался на их уловки и моя жадность сильнее голоса разума, следует обильная переписка и у меня, если я хочу получить наследство, постепенно выманивают всё больше денег. На оформление документов, на всевозможные разрешения, нотариальные доверенности и ещё на миллион самых разнообразных бумаг. И всё сопровождается рефреном — скорее, скорее, скорее, а то всё закроется и мы потеряем все деньги. И когда до заветной цели остаётся всего один шаг и все документы оформлены — вдруг переписка обрывается, адвокат растворяется в воздухе, а вам остаётся подсчитывать финансовые потери и в бессилии скрежетать зубами.

Этот способ выманивания денег придумали и осуществляют жители Нигерии.  А сейчас к этому бизнесу подтянулись и соседние государства. Они пишут во все страны мира, благо в Интернете нет языковой проблемы и автоматические переводчики любую галиматью могут превратить в связанную речь. Больше всех страдают и попадаются на их удочку жители Восточной Европы, России и, как ни странно, Англии. По мнению Интерпола подобные аферы приносят нигерийцам сотни миллионов долларов в год. Что в это ситуации делает Интерпол? Понятия не имею! Думаю что ничего т.к. письма продолжают приходить и люди продолжают попадайся в нигерийские силки…

Советы эксперта: как найти спонсора

Марина Белоусова, эксперт BTL
Преподаватель-эксперт прикладных социально-экономических программ Учебного цнтра «Специалист» при МГТУ им. Н.Э. Баумана

Большая часть ваших писем начинается со слов: как найти спонсора для мероприятия, как найти спонсора для фестиваля, как найти спонсора для команды, как найти спонсора для спортсмена, как найти спонсора для концерта, как найти спонсора для книги, как найти спонсора для проекта, как найти спонсора для мероприятия, как найти спонсора для детского сада, как найти спонсора для школы …

Практически у каждого пишущего есть желание и силы создавать, развивать, созидать, улучшать, есть идеи, желание и силы ставить рекорды, делать открытия, передавать  свои знания и опыт другим, создавать произведения искусства, приобщать людей к творчеству и культуре, содействовать развитию демократии и информатизации общества.

Как правило, такая деятельность требует финансовых затрат, которые редко окупаются. Даже для того, чтобы просто начать делать, нужен стартовый капитал. Именно поэтому они ищут спонсоров. Но чаще всего эти попытки не дают результатов. Почему? Почему спонсоры не отвечают на письма, телефонные звонки, не реагируют на просьбы?

Потому что спонсируемым лицам не хватает знаний и опыта в работе со спонсорами, потому что потенциальным получателям спонсорской помощи мешают мифы о спонсорстве.

В одной из предыдущих публикаций мою были приведены статистические данные Российской ассоциации маркетологов, которые подтверждают преимущества btl-коммуникаций. Из этого следует, что спонсорство выгодно обеим сторонам. Вы получаете деньги и направляете их на свои цели, спонсор получает от вас спонсорскую рекламу. Таким образом, вы выступаете равноправными партнерами.

[WLS]
Как убедить в этом спонсора и, что для этого нужно сделать? Об этом вы узнаете на страницах Образовательного блога о спонсорстве Эксперт BTL, а также во время обучения на курсах и семинарах. Оформите подписку на новости сайта и будьте в курсе!

Образование, поиск частного инвестора в бизнес

Ищу партнера для раскрутки программы

2020-05-29 09:45

Есть авторская программа быстрого заучивания английских слов с помощью активизации долговременной памяти. Программа уникальна. На данный момент не существует программ, использующих данный принцип. Про… Подробнее…
Школа шахмат

2020-06-23 12:26

Вот уже несколько лет в Нижнем Новгороде работает частная школа, в которой мы учим детей разных возрастов игре в шахматы. Цели у учеников разные, это и общее развитие, проведение досуга, и профессион… Подробнее…
Онлайн-школа

2020-06-23 22:17

Онлайн школа в стадии разработки Онлайн школа Я, эксперт нашла проф. подрядчиков для выполнения технической части. Ниша: эзотерика, йога, психология. 7 лет в деле, более 10 000 клиентов, есть небо… Подробнее…
Детская профориентация

2020-06-01 02:17

Разрабатываем уникальную систему тестирования, по профессиональной ориентации школьников 9-11 классов. По статистике 80% выпускников вузов работают не по специальности которую получили после высшег… Подробнее…
Ищу партнера, инвестора

2020-03-24 14:29 Архивное объявление

Доброго дня! Ищу партнера или инвестора в готовый действующий бизнес. Детский образовательный центр, расположен в спальном районе г. Москва, хорошая проходимость, рядом много школ, детских садов. Ц… Подробнее…
Центр продюссирования онлайн школ

2020-05-09 05:54 Архивное объявление

Привлекаем инвестиции для расширения продюсерского центра: 1.300.000р Инвестору отдаем 50% доли в бизнесе Доходность до 20%/месяц (240% годовых) Окупаемость до 3-х месяцев На чем зарабатываем: … Подробнее…
Детский центр с нуля. Ищем инвестора

2020-06-04 13:01 Архивное объявление

Доброго времени суток. Молодая команда занимается поиском спонсоров для открытия детского центра в Москве или области. Данный проект затрагивает очень важную проблему нашего времени, к сожалению, к… Подробнее…
Ищу партнера для раскрутки программы

2020-05-21 14:00 Архивное объявление

Есть авторская программа быстрого заучивания английских слов с помощью активизации долговременной памяти. Программа уникальна. На данный момент не существует программ, использующих данный принцип. Про… Подробнее…
Детский центр с нуля. Ищем инвестора

2020-04-24 16:27 Архивное объявление

Доброго времени суток. Молодая команда занимается поиском спонсоров для открытия детского центра в Москве или области. Данный проект затрагивает очень важную проблему нашего времени, к сожалению, к… Подробнее…
Детский центр

2020-03-17 08:45 Архивное объявление

Детский центр развития детей будет местом , куда родители будут приводить на занятия детей в возрасте от 1 года. В группах по 4-5 человек с ними будут проводить занятия на развитие внимания, памяти,… Подробнее…
Частный детский сад

2020-03-13 19:37 Архивное объявление

Инициатор проекта — педагог со стажем. Цель проекта -создание частного детского сада в г.Сочи. Источник финансирования -100% инвестиции. Форма собственности -создание совместного ООО ,долевое участ… Подробнее…
Продажа доли действующего бизнеса

2020-02-27 13:39 Архивное объявление

Продаются доли (от 10% до 50%) в действующем образовательном онлайн проекте. Проект осуществляет образовательную деятельность на основании государственной лицензии департамента образования РФ от 15.08… Подробнее…
Требуются инвесторы

2020-02-17 21:39 Архивное объявление

Инициаторы проекта школы инновационного образования Rainbow 2 человека- 1. Людмила Ивановна, опыт работы в дополнительном образовании более 10 лет, есть опыт создания центра Детского технического твор… Подробнее…
Детский центр

2020-01-13 12:47 Архивное объявление

Детский центр развития детей будет местом , куда родители будут приводить на занятия детей в возрасте от 1 года. В группах по 4-5 человек с ними будут проводить занятия на развитие внимания, памяти,… Подробнее…
Частный детский сад и центр развития

2020-02-01 06:33 Архивное объявление

Ищу партнера по бизнесу в частный детский сад и развивающий центр. Объект находится в Приморском районе Санкт-Петербурга. Садик рассчитан на 24 места полного цикла пребывания детей. Возможно круглосут… Подробнее…
Футбольный манеж

2020-01-23 16:45 Архивное объявление

Ищем инвестиции для возведения футбольного манежа 20*40 стоимостью 17 600 000. Наша футбольная школа в г. Сыктывкар (Республика Коми) работает с 2016 года и успешно развивается. В данный момент все з… Подробнее…
Ищу партнера для ведения моего онлайн бизнеса

2018-08-16 12:26 Архивное объявление

Ищу партнера, частично инвестора для развития моей онлайн школы английского языка по скайпу Изначально задумывался как большой проект для изучения английского, французского, немецкого, итальянского и… Подробнее…
Коммерческая Музыкальная Школа

2019-09-30 16:50 Архивное объявление

Цель: открытие музыкальной школы на коммерческой основе. Площадка состоит из 5 классов, занятия каждый час. «Музыкальная школа на коммерческой основе» получает 60% всех заключенных договоров. 40% полу… Подробнее…
Образовательный центр для подростков

2019-09-21 12:13 Архивное объявление

Основная идея нашего проекта — создать обучающий центр для подростков, который дает возможность получить фундаментальные знания и овладеть востребованными на рынке профессиями. На сегодняшний день ра… Подробнее…

Как найти спонсора для детского сада

Многие детские учреждения сегодня задумываются о поиске спонсора. Ведь финансирование государства не удовлетворяет все требования и нужды детского сада. Из-за нехватки денежных средств становится невозможным купить новую мебель, игрушки, сделать качественный ремонт. Многие сады нуждаются в качественных детских площадках.

Первые шаги

Перед началом поиска благотворителей стоит собрать пакет документов. Необходимо сделать соответствующую смету работы или список нужных вещей. Каждое действие следует аргументировать. Например, если детскому саду надо поменять электропроводку, написать о необходимости работ в силу завоза в сад нового оборудования для кухни, которое старая проводка не выдержит. Также все документы самого учреждения должны быть в порядке. Хорошо будет, если будут сделаны ксерокопии.

В первую очередь с предложением о спонсорстве следует обратиться к прямым производителям или продавцам. Их помощь не будет денежной, но восполнит затраты учреждения. Они могут дать согласие в обмен на рекламу. Продавец игрушек подарит детскому саду игрушки для детей разных возрастов в обмен на рекламу их магазина среди сотрудников, воспитанников и их родителей. Сад может сделать вывеску баннера у себя на здание или на заборе. Таким же образом спонсора можно поискать среди компаний, занимающихся ремонтом, производством и установкой окон, монтажом детских площадок и т.д.

спонсора

О нужде в спонсорской помощи следует рассказать на родительском собрании. Если даже родители не откликнутся, они могут об этом рассказать своему начальству на работе или знакомым, которые занимаются благотворительностью. Некоторые родители имеют выходы к нужным людям и смогут поспособствовать к получению необходимой помощи.

Обращение к депутату городского совета, закрепленного за округом, где находится детский сад, может помочь найти спонсора в лице самого депутата или другого лица. Особенно это помогает перед выборами, когда чиновникам нужны положительные отзывы от народа.

Если нужна крупная сумма, то обращаться надо к нескольким компаниям, потому что одна компания вряд ли сможет выделить необходимую сумму сразу.

На встречу с руководителями надо идти в строгом костюме, с необходимыми документами. Потенциальный спонсор должен быть уверен, что перед ним ответственный человек. Серьезная подготовка к встрече расскажет спонсору о весомости намерений. Он должен понять, что деньги уйдут в правильном направлении.

Про поиск спонсора следует написать на сайте детского сада. Есть вероятность, что будущий спонсор сам будет искать себе подручных и увидит объявление. Сегодня многие предприниматели и чиновники оказывают благотворительную помощь для своей социальной активности и хорошей репутации.

Девочки! Я думаю все, у кого детки ходят в садик, сталкивались со сбором денег. Я понимаю сдавать на моющие, на карандаши и т.д. Но, у нас следующая ситуация, ремонт в группе сделан КАПИТАЛЬНЫЙ, а вот на заполнение группи денег уже нет. Имеется в виду мебель, игрушки и т. д. Плз, не нужно вдаваться в демагогию, обсуждать заведующую, она большая молодец! Я хотела бы услышать ответ на конкретный вопрос — кто-то имел опыт поиска средств на стороне — может есть смысл написать в администрацию района, города, депутатам, директорам предприятий. Думаю многих такой вопрос волнует. Я понимаю, что шансы на получение таким путём средств не велики, но всё же. Кто-то имел такой опыт? как правильно составить такое обращение и куда есть смысл разослать? Мы конечно быдем продолжать собирать деньги, но возможно хотябы кто то нам поможет)))

Опубликовано 29 октября 2015, 14:56

22 комментария

Kvitochka21 29 октября 2015, 14:59

надо было до выборов кандидатам, действеннее)
Хотя, кто его знает)

Ходила я перед выборами. шиш с маслом мне дали и сказали»приходите после выборов»(((Может мне просто не повезло

Chumachechaya 29 октября 2015, 15:02

До выборов это верное. Сейчас на вряд ли депутаты будут помогать.

Taniutska 29 октября 2015, 15:04

до выборов заморожены счета ,они и не могли помочь разве что из личных денег

polina 29 октября 2015, 15:05

Ходили, просили, сказали приходите позже))))после выборов наверно))) а после выборов вряд ли что то помогут!

Tanyaverhovec 29 октября 2015, 21:12

а мы в 745 садик купили от депутата и в школе 3 окна поставили. идите к депутату, если сам не можже помочь , то должен написать на горадминистрацию и они тогда могут включить ваш сад в программу следующего года и выделить финансирование.
ТОесть, если просите у властей — не ждите что прям сейчас исполнят Вашу просьбу, так практически не бывает, но есть шанс что помогут в 2016 году.

tanya88 29 октября 2015, 15:08

голова батьківського комітету зверталасьдо мера міста щоб допоміг з майданчиком для нашої групи — допоміг 🙂 Наш мер суперовий!

polina 29 октября 2015, 15:08

Просто ремонт сделали очень классный и не хочется тянуть туда старую мебель, старые игрушки))))А вложили и так уже много, запасы вычерпаны)))

ryzha_kucya 29 октября 2015, 15:08

Ходили до виборів, толку немає

Taniutska 29 октября 2015, 15:09

все обещала сделать обзор никак руки не дойдут ,торжественно обещаю на следующей недели исправится
нужно посмотреть ,когда результаты выборов объявят, кто по вашему району прошел из депутатов, и к нему обращаться с просьбой о помощи ,пока можете написать письмо и собрать подписи от родителей
НО ,смогут они помочь я думаю не раньше чем после нового года ,когда выделят депутатский фонд, а обычно они в марте-апреле помогают ,очень редко если откроют фонд раньше они могут помочь но под вопросом

Taniutska 29 октября 2015, 15:11

мне помогли ,в группу купили столы ,кроватки ,шкафы в раздевалку, шкаф , надеюсь еще на большой шкаф и стулья ,может и площадку обновить )))
пс помогли разные депутаты , не один )))

ksusha23 29 октября 2015, 15:17

аналогичная ситуация только школа..первый класс..все за счет родителей..сделали кап.ремонт класса обошлось в 50 тыс.грн. просили у местных чиновников..разводили руками..написала на строительном сайте и о удача..один предприниматель подарил нам двери..класные..новые..деревянные))..

R9bina 29 октября 2015, 15:19

все имеет смісл, также можно обратиться к ЧП в районе

polina 29 октября 2015, 15:20

А игрушки))) Может знаете где купить подешевле? Именно для садика. Много и с хорошей скидкой?

Мы решили принести из дому по пару игрушек.Только чтоб не мягкие и целые. вообще,на Бебиплюс недорогие игрушки

Brutt 29 октября 2015, 15:22

если в разосланных письмах на предприятия,фирмы, учреждения вашего района или всего города будет просьба выделить всего 1000 грн то я думаю шансы есть насобирать, мой директор на такие конкретные и скромные просьбы отликался всегда, а если суммы не было вообще или оч большая то нет

mary_anna 29 октября 2015, 15:32

Лучше не письма, а ходить лично. Все реально!

tanya88 29 октября 2015, 15:59

+++
лист загубився, не дойшов, забули , не зрозуміли т.п., живе спілкування завжди краще

polina 29 октября 2015, 18:31

Всем спасибо за советы!

Anettt 29 октября 2015, 21:33

Оч реально. До выборов написали депутату — делает нам замен портомойки и книги подарил.

Svoya 29 октября 2015, 23:50

А ви не пробували звернутись в управління освіти? Кошти в місцевих бюджетах є, і це не ви повинні були робити ремонт, а управління.

Содержание статьи

  • Где найти спонсоров для детского сада
  • Как найти благотворителя
  • Как найти спонсора для школы

Первые шаги

Перед началом поиска благотворителей стоит собрать пакет документов. Необходимо сделать соответствующую смету работы или список нужных вещей. Каждое действие следует аргументировать. Например, если детскому саду надо поменять электропроводку, написать о необходимости работ в силу завоза в сад нового оборудования для кухни, которое старая проводка не выдержит. Также все документы самого учреждения должны быть в порядке. Хорошо будет, если будут сделаны ксерокопии.

В первую очередь с предложением о спонсорстве следует обратиться к прямым производителям или продавцам. Их помощь не будет денежной, но восполнит затраты учреждения. Они могут дать согласие в обмен на рекламу. Продавец игрушек подарит детскому саду игрушки для детей разных возрастов в обмен на рекламу их магазина среди сотрудников, воспитанников и их родителей. Сад может сделать вывеску баннера у себя на здание или на заборе. Таким же образом спонсора можно поискать среди компаний, занимающихся ремонтом, производством и установкой окон, монтажом детских площадок и т.д.

Поиск спонсора

О нужде в спонсорской помощи следует рассказать на родительском собрании. Если даже родители не откликнутся, они могут об этом рассказать своему начальству на работе или знакомым, которые занимаются благотворительностью. Некоторые родители имеют выходы к нужным людям и смогут поспособствовать к получению необходимой помощи.

Обращение к депутату городского совета, закрепленного за округом, где находится детский сад, может помочь найти спонсора в лице самого депутата или другого лица. Особенно это помогает перед выборами, когда чиновникам нужны положительные отзывы от народа.

Если нужна крупная сумма, то обращаться надо к нескольким компаниям, потому что одна компания вряд ли сможет выделить необходимую сумму сразу.

На встречу с руководителями надо идти в строгом костюме, с необходимыми документами. Потенциальный спонсор должен быть уверен, что перед ним ответственный человек. Серьезная подготовка к встрече расскажет спонсору о весомости намерений. Он должен понять, что деньги уйдут в правильном направлении.

Про поиск спонсора следует написать на сайте детского сада. Есть вероятность, что будущий спонсор сам будет искать себе подручных и увидит объявление. Сегодня многие предприниматели и чиновники оказывают благотворительную помощь для своей социальной активности и хорошей репутации.

Спонсорство – Русскоязычный Комитет Обслуживания ВДА

“Спонсорство относится к программным инструментам, которые помогают нам расти духовно и лучше узнавать себя с помощью Двенадцати Шагов”.

Выздоровление благодаря Шагам ВДА даёт перемены в жизни, но для работы по ним нужен спонсор, что является одним из инструментов программы. Несмотря на то, что ВСО и РКО не ведёт списков спонсоров, мы можем дать рекомендации, изложенные в Большой Красной книге (БКК) о том, как найти спонсора.

ВДА включает в себя спонсорство как неотъемлемую часть программы. В БКК есть глава, полностью посвящённая этой теме (11 глава). Если в Вашем городе не проводятся собрания, существуют телефонные и интернет-группы, благодаря которым участники могут получить возможность сделать спонсорство частью своего выздоровления.

Глава 11 БКК, которая называется “Спонсорство в ВДА: попутчики”, включает в себя рекомендации, как провести семинар по спонсорству (стр. 389). Существует также буклет (на англ. языке, – прим.), рассказывающий о модели спонсорства в ВДА.

Формы спонсорства в ВДА

Хотя мы стремимся общаться со спонсором лично, ниже мы предлагаем обзор опыта спонсорства, включающий и другие формы взаимодействия.

Прямое спонсорство

  • Попутчики – это традиционный метод для ВДА. Участник, у которого есть желание поделиться опытом, силой и надеждой, помогает подспонсорному прорабатывать Двенадцать Шагов и применять их в жизни, а также осваивать инструменты выздоровления, которые помогут принять жизнь на её условиях.
  • Временное спонсорство – сотрудничество на короткий период времени, пока не будет найден постоянный спонсор.
  • Несколько спонсоров – наличие более чем одного спонсора для работы с разными проблемами. Эта форма спонсорства применима при условии, что подспонсорный не убегает от одних отношений в другие. Мы не используем эту модель, чтобы избежать близости со спонсором или получить несколько разных мнений, из которых потом выберем самое приятное.
  • Со-спонсоры – два человека соглашаются быть спонсорами друг для друга. Такая модель лучше всего работает для членов ВДА с большим сроком выздоровления и опытом работы по Программе.
  • Дистанционные спонсоры – взаимодействие осуществляется в виде переписки по обычной или электронной почте, разговора по телефону, с помощью голосовых сообщений в случаях, когда нет возможности общаться лично. Такая модель хорошо работает для тех, кто живёт далеко и не имеет возможности общаться с членами ВДА вживую. Члены ВДА, которые живут в районах, где нет живых групп, организовывают собрания и работают по Программе в режиме онлайн. Основная работа по Шагам с дистанционным спонсором проходит в закрытых чатах или по телефону. Таким же образом можно прорабатывать не только Шаги, но и Традиции ВДА.

Косвенное спонсорство

  • Собрания ВДА также представляют собой одну из форм спонсорства. В группах, которые оказывают спонсорскую поддержку своим участникам, акцентируется важность проработки Двенадцати Шагов и Двенадцати Традиций, спонсорства и других инструментов Программы. Как правило, такие группы располагают большим выбором литературы и списком телефонов членов Сообщества. На собраниях царит дружелюбная атмосфера, а внимание сосредоточено на выздоровлении.
  • Группы по изучению Шагов, которые регулярно собираются для совместной работы, также могут выполнять роль опосредованного спонсора.
  • Комитеты по обслуживанию и другие сервисные структуры не следует использовать как замену традиционного спонсорства, но такие объединения могут давать пример здорового поведения, оказывая спонсорское влияние.

Кто такой спонсор? Нужен ли мне спонсор для работы по программе ВДА?

Чтобы достичь результатов в выздоровлении и выйти из изоляции, нам необходим спонсор. Спонсор – это мужчина или женщина, которые регулярно посещают собрания и работают по Двенадцати Шагам ВДА. Они преодолели многие последствия воспитания в дисфункциональной семье. Спонсор не даёт советов, не одалживает денег, не выступает в роли психолога. Спонсор – это выздоравливающий член ВДА, который делится своим опытом, силой и ясностью, достигнутой в результате работы по программе ВДА. Спонсор может помогать вам идти по Шагам или работать по другим аспектам Программы. Обычно мы выбираем спонсора одного с нами пола, чтобы избежать недоразумений романтического характера.

Когда мне следует обзавестись спонсором?

Новичкам полезно сразу найти себе спонсора. Тем, кто пришёл в Программу давно, но не работает со спонсором, мы рекомендуем поступить так же, чтобы этот опыт помог под другим углом взглянуть на своё выздоровление.

Как мы находим спонсора?

Мы посещаем собрания ВДА и слушаем тех, кто делится своим опытом. Мы также можем искать спонсора, выполняя служение, посещая конференции и семинары. Мы находим людей, которые работают по Программе, регулярно бывают на собраниях и понимают принципы ВДА. Мы спрашиваем у потенциального спонсора, что он ожидает от подспонсорного. Узнавая, какие действия для выздоровления могут от нас понадобиться, мы вспоминаем, сколько усилий тратили на созависимость и заботу о других. До выздоровления некоторые из нас проводили огромное количество времени в обидах и раздражении, недосыпали и убирали за человеком, с которым находились в созависимых отношениях. Мы работали днями и ночами, чтобы расплатиться по счетам. Мы спасали людей, не способных к благодарности, жертвуя им свои деньги или время. Мы привычно ставили других на первое место. Иногда это доводило нас до истощения. В некоторых случаях страдала иммунная система, и мы заболевали. Но мы не считались со временем и были готовы на любые жертвы. Поэтому, услышав рекомендации посещать собрания и работать по Двенадцати Шагам, мы поймём, что выздоровление требует гораздо меньших усилий, чем наше созависимое поведение.

Когда мы разговариваем с потенциальным спонсором, мы пытаемся ощутить, насколько мы совместимы, и одновременно избегаем перфекционизма, чтобы не искать полного сходства. Не стоит бояться различий. Если этот человек серьёзно относится к выздоровлению и помогает другим, можно не требовать большего.

В ВДА мы посещаем регулярно проходящие собрания, говорим о Двенадцати Шагах и других темах выздоровления, в том числе о чувствах, границах и нашем будущем. В ВДА есть спонсоры, которые поддерживают новичков в работе по Двенадцати Шагам. Это друзья, которым можно доверять, они помогают новому участнику пройти исцеляющие шаги выздоровления. Если вы встретили человека, заслуживающего доверия, расскажите ему что-нибудь о себе и посмотрите, как он отреагирует. Не открывайте перед ним душу сразу. Если он справится с услышанным, поделитесь чем-то ещё. Присматривайтесь к тем, кто не унижает других и не принимает алкоголь или наркотики. Такому человеку можно доверять. Избегайте тех, кто насмехается над другими или давит на вас, чтобы вы поменяли своё мнение. Вы самостоятельная личность. У вас есть выбор.

Многие из нас имели отношения, в которых они либо доминировали, либо подчинялись. Мы считали, что недостаточно хороши для окружающих. В отношениях со спонсором мы учимся равным отношениям, учимся доверять. Мы находим  дружбу и близость с другим человеком, обретаем новый опыт взаимной любви и принятия.

Спонсорство в ВДА осуществляется всегда бесплатно (см. раздел “Понимание Восьмой Традиции” в БКК, стр. 528). Никто не должен получать вознаграждение за спонсирование другого взрослого ребенка. Если спонсор просит денег или каких-то услуг за свою помощь и поддержку, мы рекомендуем вам ознакомиться со статьей “13 Шаг и безопасность в ВДА”.

Основано на материале: https://adultchildren.org/resources/sponsorship-fellow-traveler/

90000 Enrolling in kindergarten: What you need to know 90001 90002 Most school districts are required by law to offer a kindergarten program for interested parents. 90003 90004 Districts vary on when they begin taking sign-ups for kindergarten. Most begin pre-registration in early spring for the following fall. The number of hours your child will spend in school each day varies from district to district, although the state requires that students complete a minimum number of hours per year.90005 90004 Here are some general guidelines on what is required for kindergarten enrollment. Be sure to check with your local school district for their specific requirements, too. 90005 90002 In most states your child must be at least 5 years old to be eligible for kindergarten. 90003 90004 Although most states are fairly strict in enforcing the deadline date (if your child is not 5 by the designated deadline, he must wait until the following year to start kindergarten), some school districts may allow parents to enroll their children if they turn 5 in the middle of the school year.Most districts choose not to make an exception for these students because of space constraints and possible complications around promotion to first grade. If you feel strongly that your child should start kindergarten and his birthday does not meet the state deadline, it’s worth contacting the school district office to see if they will make an exception. 90005 90002 If your child meets these characteristics, she will likely be granted early admission: 90003 90014 90015 The child’s mental age should be between 14-16 months greater than his or her chronological age as determined by standardized tests.90016 90015 The child’s total IQ should be at least 130. 90016 90015 The child should possess social and emotional characteristics that will allow him to behave in the way expected of kindergarten students. 90016 90015 The school’s psychologist recommends admission. 90016 90023 90002 You have to fill out registration and emergency medical referral forms. 90003 90004 Check with your local district for their requirements. 90005 90004 You may be asked to provide the following: 90005 90014 90015 Proof of your child’s age and identity: either a birth certificate or another reliable document stating the child’s identity and age (such as a passport, school ID card, school record, report card, military ID, hospital birth record, adoption record or baptismal certificate) If you need another copy of your child’s birth certificate, see Vital Records Information.90016 90015 Proof of residence, such as driver’s license, voter / motor registration card, utility bill, rent statement, income tax return statement, proof of home ownership (including a mortgage statement) or any official document showing both your name and address. 90016 90015 Records of vaccination and immunization against specified diseases. Check with your school district to find out which immunizations are required. 90016 90023 90002 You may also contact your district to find out how to apply for exemption from vaccinations for religious or medical reasons.90003 90014 90015 Child’s social security card. Some districts will assign a student ID number if you choose not to provide the social security number. Ask about your district’s policy. 90016 90015 Lead screening. In most districts you will need to bring either lead test results or documentation from a physician stating that the child is at low risk. The test or document must date within a year from the start of school. 90016 90015 Tuberculosis test. Some districts require results of a tuberculosis test or a letter from a physician certifying that the child is low risk.90016 90015 Proof of physical examination. Some districts require you to provide proof that your child has had a physical examination within one year prior to the beginning of school. 90016 90023 90002 Making the transition to kindergarten 90003 90004 The No Child Left Behind Act requires schools nationwide to develop a transition plan to help children move smoothly from early childhood programs to elementary school. Schools are also required to provide information on developmental stages and what to expect in kindergarten.Check with your local school district about receiving this information. 90005 90002 Additional resources 90003 90004 To find out more about your school choice alternatives in California, check the GreatSchools.org School Choice Center. 90005 90004 For more information about kindergarten, in California consult your local school district or check the Kindergarten Overview and the Elementary Education Overview from the California Department of Education Web site. 90005 90004 The National Association for the Education of Young Children Web site for more information and resources.90005 90004 Share on Pinterest 90005 90004 There are no images. 90005 90004 90067 Updated: April 2, 2015 90068 90005 .90000 10 Fun English Learning Games And Activities For Kindergarten 90001 90002 Teaching your kindergartners English is a challenging task that may require a lot of your patience and effort. Your little learners are often full of energy, which makes it difficult for you to make them sit and learn the language. 90003 90002 However, engaging your kids in some enjoyable English learning activities can make it easy for you to teach the language, and easy for your kindergartner to grasp and remember it.And, we at MomJunction are here to offer you a list of ten fun English learning games for kids that help them master the language in a fun way. 90003 90006 10 Fun English Learning Games And Activities 90007 90006 1. Fish Me A Word: 90007 90002 90011 You Will Need: 90012 90003 90014 90015 A list of simple words 90016 90015 Piece of yarn 90016 90015 Construction paper 90016 90015 Pen 90016 90015 Crayons 90016 90015 One big wooden spoon 90016 90015 Scissors 90016 90015 Glue 90016 90015 12 paper clips 90016 90015 Magnet 90016 90035 90002 90011 How To: 90012 90003 90014 90015 Guide your child to cut 12 shapes of fishes out of the white construction paper.90016 90035 90014 90015 Write one word from the list of simple words on each paper fish using a pen. 90016 90035 90014 90015 Encourage your kid to decorate the fishes with the help of colorful crayons. 90016 90035 90014 90015 Attach one paper clip to the each paper fish. 90016 90035 90014 90015 Tie one wooden spoon at one end of the string and magnet to its other end. Use the spoon as the fishing rod. 90016 90035 90014 90015 Now, spread 12 paper fishes on the ground and tell your kid to use the fishing rod and fish out a paper fish which has the word that you will spell out.90016 90035 90014 90015 Call out one word, your child will bring the magnet attached to the fishing rod near the paper clip attached to the fish having your said word, and catch the paper fish. 90016 90035 90014 90015 Every time your child picks the perfect one tell her to spell the entire word loudly. This is a fun and interactive games for kids to learn English words. 90016 90035 90002 90073 [Read: Kindergarten Learning Games] 90074 90003 90006 2. Alphabet Hunt: 90007 90002 90011 You Will Need: 90012 90003 90014 90015 Children’s magazine, such as ‘Time for Kids.’90016 90015 Large sheet of a cardboard 90016 90015 Glue 90016 90015 Markers 90016 90015 Scissors 90016 90035 90002 90011 How To: 90012 90003 90014 90015 Create a column on the left side of big cardboard sheet and tell your child to write all 26 alphabets in that column starting from A in the first row and ending with Z in the last row. 90016 90035 90014 90015 Now, give your kid the last issue of children’s magazine that contains lots of images, and ask her to hunt for a picture which begins with each alphabet.For instance, tell your little learner to find a picture which starts with ‘A’ like apple or airplane. Write the name of the image in the front of alphabet ‘A’ on the cardboard. You can also help her cut out the image and paste it across A on the cardboard. 90016 90035 90014 90015 The game continues till your kid finds images for all the alphabets. 90016 90035 90006 3. Word Recognition Activity: 90007 90002 90011 You Will Need: 90012 90003 90014 90015 Lots of index cards 90016 90015 Marker 90016 90015 Old magazines having several images 90016 90015 Glue 90016 90015 Scissors 90016 90035 90002 90011 How To: 90012 90003 90014 90015 Write some simple words, which are easy to represent with pictures, on one set of index cards.90016 90035 90014 90015 Cut images of the written words from the old magazines and glue them on the other set of index cards. 90016 90035 90014 90015 Spread all the index cards facing up on the table, and tell your kid to match each written word with its corresponding image. The activity completes after your child matches all the words with their related images. It can be one of the best games to learn English for kids 90016 90035 90006 4. Blindfold Guess: 90007 90002 90011 You Will Need: 90012 90003 90014 90015 A thick handkerchief or small towel 90016 90015 Lots of easily recognizable objects 90016 90035 90002 90011 How To: 90012 90003 90014 90015 Spread lots of plastic objects, such as plastic animals, ball, and other toys that children can easily recognize just with a touch.90016 90035 90014 90015 Blindfold the kids one-by-one and tell them to touch the objects with their hands and guess them. 90016 90035 90014 90015 Kids should name the objects that they feel with the spellings. 90016 90035 90002 90073 [Read: Educational Learning Activities For Kids] 90074 90003 90006 5. ABC Balloon Game: 90007 90002 90011 You Will Need: 90012 90003 90014 90015 26 balloons 90016 90015 A group of four or more kids. 90016 90015 Permanent black marker 90016 90035 90002 90011 How To: 90012 90003 90014 90015 Inflate all 26 balloons with air (no helium).90016 90035 90014 90015 Use the black permanent marker and write one alphabet on each inflated balloon. Likewise, 26 items will have 26 alphabets one on each ball. 90016 90035 90014 90015 Make your kids sit in a circle. Now, you toss the ball having A on it to a child in the circle and speak out the alphabet loudly. Make the players shout the letter aloud and flip the ball in the circle without letting it fall and touch the ground. 90016 90035 90014 90015 Add balloon B by tossing it to the particular kid, who held ball A first, and tell children to shout the letter and throw it in the circle.90016 90035 90014 90015 Keep on adding the other balloons. Once a ball falls and touches the ground, eliminate that it, and tell kids to shout the alphabet. The activity continues till all the balloons are in play. 90016 90035 90006 6. Apple Pass: 90007 90002 90011 You Will Need: 90012 90003 90014 90015 A group of kindergarteners 90016 90015 One plastic apple 90016 90035 90002 90011 How To: 90012 90003 90014 90015 Make all the kids sit in a circle. Get a plastic apple and toss it to one of the children saying one of the fruit words as you pass it.90016 90035 90014 90015 Tell kids to throw the apple at another child and pronounce a different fruit name. Circulate the apple in the circle and every time a child passes the apple she needs to pronounce a different fruit name and pass. If the kid fails to say the name of a new fruit or she drops down the apple, then she is out. Apple pass is one of the best fun activities for kids to learn English language. 90016 90035 90006 7. Doctor Reading Game: 90007 90002 90011 You Will Need: 90012 90003 90014 90015 Sticky notes 90016 90015 Doctor toys 90016 90015 Pen 90016 90035 90002 90011 How To: 90012 90003 90014 90015 Provide your child many sticky notes and tell her to write the names of several body parts, namely ears, forehead, nose, mouth, arm, leg, hand, stomach, neck, ankle, knee, foot, heart, and toe.90016 90035 90014 90015 Place all the notes facing upwards on a table so your child can pick them up with ease. 90016 90035 90014 90015 Acquaint your child with the body parts corresponding to the names written on the notes. 90016 90035 90014 90015 Tell your kid to become a doctor and you act as a patient. 90016 90035 90014 90015 Choose one of the sticky notes without picking it and act as if the particular body part hurts you. 90016 90035 90014 90015 Tell your child to locate the body part, find the note, and place it on the correct area of ​​your body.Then, pretend that your another body part is suffering the pain and repeat the activity till all sticky notes are gone. 90016 90035 90006 8. Simon Says Spell: 90007 90002 90011 You Will Need: 90012 90003 90014 90015 A group of kindergartners 90016 90015 Lots of objects 90016 90035 90002 90011 How To: 90012 90003 90014 90015 Gather a group of kids and acquaint them with various objects. 90016 90035 90014 90015 Tell them that you will mention a letter in a sentence and children need to find and touch the object.For instance, you will say ‘Simon says touch an object beginning with’ B » then students need to figure out objects in the surrounding, such as a ball, bin, boots, and other item starting with B and touch them. 90016 90035 90014 90015 If a kid feels a wrong item by mistake, she is out. This is one of the interesting activities to learn English for kids in an easy way. 90016 90035 90002 90073 [Read: Learning School Activities For Kids] 90074 90003 90006 9. Guess Emotions: 90007 90002 90011 You Will Need: 90012 90003 90014 90015 A group of kids 90016 90015 A sheet of paper 90016 90015 Pen 90016 90035 90002 90011 How To: 90012 90003 90014 90015 Teach a group of students various facial emotions and their wording, such as happiness, sleepy, angry, surprised, sad, and grumpy.90016 90035 90014 90015 Play emotions-guessing game. You act out one of the emotions and tell kindergarteners to guess it. The kid who guesses it correct the first should act out and guess the next emotion. 90016 90035 90006 10. Make Words Game: 90007 90002 90011 You Will Need: 90012 90003 90014 90015 Lots of pieces of small card papers 90016 90015 Black marker 90016 90015 A group of children 90016 90035 90002 90011 How To: 90012 90003 90014 90015 Write one alphabet on one piece of card paper.Likewise, write one alphabet on each card piece thus completing all 26 letters. 90016 90035 90014 90015 Spread the pieces of card papers on the table in a random manner. 90016 90035 90014 90015 Tell your kindergartner to choose the letters from the group of the paper pieces and create simple words, such as cat, hat, cap, tea, and other simple words. 90016 90035 90014 90015 The child who makes the maximum number of words out of the group of alphabets is the winner. 90016 90035 90002 Did you teach your child any creative, enjoyable English learning activities? Which English learning activities your kindergartener liked the most? Fellow moms would like to learn your brilliant, interesting ideas so share them by leaving a comment in the section below.90003 90374 Recommended Articles: 90375 Was this information helpful? .90000 The Guide to Kindergarten | Scholastic 90001 90002 On the first day of kindergarten, your child officially becomes a student! It’s an exciting transition as young learners blend the playing, singing, and craft-making from preschool with more writing, reading, and math lessons. Kindergarteners get used to school routines, practice working together in groups to build teamwork and sharing skills — and learn how to be successful students for years to come. 90003 90002 Kindergarten classrooms are typically organized by different subjects and various types of play.For example, a typical classroom may have areas for reading, arts and crafts, building and math toys, and «pretend play.» The school day is structured with time for free play (during which children can choose which centers to play in), and structured scheduled lessons devoted to each subject. The expectations for what students should achieve, and specifically whether they should know how to read and write by the end of kindergarten, vary across schools, so talk to your child’s teacher for details regarding the specific curriculum.90003 90002 Research has shown that participants in full-day kindergartens often achieve higher standardized test scores in the future, and generally excel in school. In addition, they develop strong social skills as they engage in more child-to-child interactions and develop their interpersonal skills. But here’s what’s especially exciting: By laying the right foundation for your child’s success in kindergarten, you can prime her for accomplishing great academic strides for years to come. Make sure she is prepared for kindergarten and excels throughout the year with this comprehensive guide to success.90003 90002 Read on for what to expect this year, or jump straight to your kindergarten shopping list. 90003 90002 Shop kindergarten workbooks, the best series for kindergarten readers, and kindergarten school stories at The Scholastic Store! 90003 90002 90013 Want even more book and reading ideas? Sign up for our Scholastic Parents newsletter. 90014 90003 90002 In kindergarten, children begin to grow as independent readers and become more comfortable with reading, which is now part of their daily life.A kindergarten classroom is packed with words and labeled objects, and students read books, the day’s schedules, class letters, songs, and poems throughout the day. 90003 90002 90019 To build reading skills, your kindergartener 90020: 90003 90022 90023 Learns all of the letters of the alphabet (upper case and lower case) and their sounds. 90024 90023 Begins to «read» books himself, mainly by memorization (short books like 90013 Brown Bear, Brown Bear, What Do You See? 90014 are ideal for this!).90024 90023 Reads and listens to stories and then talks about the stories, including their plots, characters, and events. 90024 90023 Follows words from left to right, top to bottom, and page by page. 90024 90023 Recognizes and can produce rhyming words. 90024 90023 Recognizes several basic sight words such as I, my, you, is, and are. 90024 90023 Adds or substitutes individual sounds in simple, one-syllable words to make new words, such as replacing the «C» in «Cat» with an «R» to create the word «Rat.»90024 90039 90002 90019 Read and Repeat 90020: Ask your child to «read» his favorite book to you, using his memory, associations, and clues from the pictures. 90003 90002 90019 Alphabet Books 90020: Use drawings or pictures from magazines to create an alphabet book with a letter and an object that begins with that letter on each page. 90003 90002 90019 Fill in the Blank 90020: When you read a favorite picture book to your child and come across a short word that rhymes or is familiar to your child because he knows the story, stop and let him say the word.Point to the word as he says it and spell it out. 90003 90002 90019 Act it Out 90020: Get theatrical! Perform parts of or the whole story from your child’s favorite and well-known books. 90003 90002 In kindergarten, your child begins to truly grow as a writer. Kindergartners start to write words (often using their own creative or invented spellings), and may even write their own mini books and stories about their lives or what they’ve learned. 90003 90002 Do not worry if she’s spelling most words incorrectly: Creative or invented spelling is a crucial part of developing writing skills at this age.Spelling words based on sounds helps your child consider our language’s building blocks and gain a deeper understanding of them. Most of the words your kindergartner 90013 will 90014 learn to spell correctly are one-syllable words which often follow the pattern of CVC, or CONSONANT, VOWEL, CONSONANT — think «cat,» «big,» or «rug.» 90003 90002 90019 To build writing skills, your kindergartener 90020: 90003 90022 90023 Writes uppercase and lowercase letters (make practice fun with these Learning Mats: Match, Trace & Write: Alphabet) 90068 90024 90023 Writes her name.90024 90023 Writes some letters and words when they are dictated. 90024 90023 Uses invented or creative spelling to write a variety of words. 90024 90023 Uses conventional spelling to write some words (CVC and basic sight words). 90024 90023 Writes, draws, and dictates about a variety of topics, including her opinion and descriptions of objects or moments and events in her life. 90024 90039 90002 90019 Label Everything 90020: Create labels with your child for different objects in your house, like books, toy bins, foods, kitchen objects, and clothes.You or your child can write the names of the objects, and your child can draw a picture to go along with it. (As a bonus, you’ll have an organized home!) 90003 90002 90019 Play Guessing Games 90020: Draw a picture and have your child guess the spelling of that word, giving him a few letters in the word as a hint. Alternatively, show your child two letters (like this: «_at») and ask her to make as many words as she can with it. 90003 90002 90019 Create a Photo Album 90020: When you take pictures of events or people, ask your child to label the picture.Glue it to a piece of a paper so she can write a description of the event, what happened, who was there, etc. If other people were involved in the event, send them a copy! 90003 90002 90019 Have a Letter Treasure Hunt 90020: When you’re in the car, at home, or in the store, ask your child to find certain uppercase and lowercase letters. She can keep a list of all the letters she finds and write them down as she discovers them (you might even raise the stakes by offering a small prize if she can find all of the letters!).90003 90002 In most kindergarten classes, math is woven throughout the day’s activities, because it becomes more meaningful — particularly for young children — when it’s experienced in real-life contexts. This year, your kindergartner will go beyond simply counting numbers to understanding what they represent and actively using them to represent quantities. 90003 90002 Daily kindergarten math activities include learning numbers, counting, addition and subtraction, and learning concepts of time, measurement, and categorization.What’s more, playing with puzzles, building toys, blocks, and games allows kindergarteners to practice and build math skills in a fun, engaging way. 90003 90002 90019 To build math skills, your kindergartener 90020: 90003 90022 90023 Understands that numbers represent quantity and uses them to do so. 90024 90023 Counts and writes numbers from 1-20 (and potentially higher). 90024 90023 Counts out and compare quantities, usually up to 20. 90024 90023 Counts out and groups objects in order to solve single-digit addition and subtraction problems.90024 90023 Begins to recognize and understand the meaning of the plus and minus signs (as your kindergartener expands his skills in this area, use these ü colorful Addition Flash Cards to help him further grasp the fundamentals of addition). 90024 90023 Uses drawings, objects, actions, and sounds to represent and practice addition and subtraction. 90024 90023 Practices beginning measurement and graphing skills, often through the creation of class-wide graphs, such as graphing favorite snacks or how kids get to school.90024 90023 Learns about and begin to count to 100, specifically through tallying the days of school and a celebration on the 100th day of school (many but not all kindergarten classes do something like this). 90024 90023 Creates patterns (the book 90013 Math-terpieces 90014 can help encourage your kindergartener to look for patterns in a whole new, number-orientated way!). 90024 90039 90002 90019 Cook with Patterns 90020: The opportunities here are endless! Make patterns with cereal necklaces, decorate cookies, layer sandwiches out of bread or crackers, or create simple patterns using your child’s favorite colored candies.90003 90002 90019 Make Math Realistic 90020: Use everyday objects to practice addition and subtraction. If you have a bowl of five apples, ask your child to help you figure out how many you will have left if you take three away. 90003 90002 90019 Build Things 90020: Use blocks, Legos, or any other building toys to construct houses, towers, and vehicles. As your child builds, ask him to count pieces, create patterns, and talk about the shapes. 90003 90002 90019 Take a Poll 90020: Ask family members a question, then create a simple and fun graph of the answers using numbers and pictures.90003 90002 90019 Find Sizes in Nature 90020: Go outside and collect objects like leaves, stones, and pinecones. Next, count how many things you found and describe their sizes using words like «larger,» «smaller,» «biggest,» and «smallest.» For extra practice, add up the objects that are the same (for instance, all of the leaves). 90003 90002 Very often, kindergarten teachers will give specific science lessons once to a few a times a week. During this time, the class will learn about a certain topic — for example, water, weather, animals, plants, or nature — through the use of books, demonstrations with actual objects, explorations outside, or interactive activities.90003 90002 What’s more, kindergartners are natural scientists as they play and explore the world around them with their curious minds. Science lessons typically overlap with math and literacy as kindergarten teachers use tools such as books and graphs to help students learn. Since specific science topics presented in a kindergarten class vary across schools, find out which topics your child will be learning about, then explore and learn about them using the book checklist below. 90003 90002 90019 To build science skills, your kindergartener 90020: 90003 90022 90023 Is a natural born scientist, constantly exploring, observing, questioning, and experimenting as she plays and interacts with her surroundings.90024 90023 Learns new facts about a variety of topics. 90024 90023 Explores and experiments with the world around her and with objects provided by the teacher. 90024 90023 Makes observations and records what she sees and learns using graphs, pictures, and words. 90024 90039 90002 90019 Observe Nature 90020: Pick something in nature — plants, the moon, a rainstorm, etc. — and observe it with your child for a few days or even weeks. Ask your child to draw pictures of what she notices, including patterns and differences over time.(You can jot down her observations, too.) Do this repeatedly, keeping scientific journals on different objects. 90003 90002 90019 Inspect Your Food 90020: Cut open various fruits and vegetables and see what you find inside! Talk about the seeds, the difference between fruits and vegetables, and other things you notice. 90003 90002 90019 Make Science Collages 90020: Use pictures from magazines, newspapers, or the Internet (with supervision) to create collages of different science objects, organizing plants, birds, fish, and more into various categories.90003 90002 90019 Learn About a Favorite Animal 90020: Pick an animal your child loves and learn all about it. Buy kindergarten-level books about it, visit it at a zoo or farm, or look at pictures of it online. Then help your child create a collage of what she learned about that animal using pictures and words. 90003 90002 In a kindergarten classroom, social studies learning occurs throughout the day, beginning with a class meeting (often called «morning meeting» or «circle time») at the start of the day.During this time, many classes review the calendar and the weather, the number of days of school so far, and any other «class news» for the day. Students may also share their own 90013 90014 news during this time. 90003 90002 Social studies learning continues throughout the day as kindergartners follow classroom rules and build their social skills, interacting with each other and practicing sharing, taking turns, and working together, all of which ultimately helps them become successful students and classroom citizens.Most kindergarten teachers in the United States also help children learn about the community outside their home and the American holidays. 90003 90002 90019 To build social studies skills, your kindergartener 90020: 90003 90022 90023 Works in groups, sharing and taking turns. 90024 90023 Develops conflict resolution skills (practice this and other social situations with your child with these What Do I Do? Conversation Flash Cards). 90068 90024 90023 Develops communication and conversation skills.90024 90023 Learns about his community outside of his home. 90024 90023 Learns about the calendar. 90024 90023 Learns about American holidays. 90024 90039 90002 90019 Study Your Community 90020: Walk around your local neighborhood and help your child take photos, draw pictures, and write about what he notices. Encourage him to talk to different people in the community (with your supervision) and ask them questions. Then make a poster or short book about your town — he can send this info to a family member who lives somewhere else.90003 90002 90019 Take a Trip 90020: Compare your own town and community to others around you. If you live in a city, visit a more rural or suburban area — or vice versa. Talk about the differences and similarities between your town and others, or make a chart illustrating them. 90003 90002 90019 Act it Out 90020: Use role play to help your child work on his conflict resolution skills. Act out small situations of conflict. For instance: What happens if someone is playing with a toy you want, or what happens if you do not agree with someone? Help your child figure out specific strategies he can use in different situations.90003 90002 90019 Make a Group Plan 90020: Work with other family members or friends on a specific task such as cleaning up a yard or room, cooking, or setting up a meal or party. Assign everyone specific roles and figure out how to work together in the best way possible. 90003 .90000 15 Best Number Games And Activities For Kindergarten Kids 90001 90002 «One and two, buckle my shoe. 90003 Three and four, shut the door. 90003 …. » 90005 90002 And so the nursery rhyme goes, merrily teaching numbers to little kids at school. 90005 90002 When your little boy or girl needs to practice math, make it an exciting activity. For before you know, they will grow up into pre-teens and teens dealing with algebra and trigonometry! So let them have a little fun with math while they can.There are many ways to teach your kids about numbers and counting early on. In this article, MomJunction lists some of the best number games for kindergarten. 90005 90002 Ready? One, two, three … 90005 90012 Counting And Number Activities For Kindergarten 90013 90002 The following list has 15 easy number games and activities and games that you can try with things in your house. All you need is a little preparation, and you’re set to give the kid a numbers lesson. 90005 90016 1. Number Train 90017 90002 Kids love trains and are fascinated by them.In this activity, we make trains with blocks, straws, tape, or anything else that can be stacked in a line to make a train. This activity works well with a group of kids. 90005 90002 90021 90022 You will need: 90023 90024 Colored wooden blocks (different shapes), a ruler scale or tape, space to play 90005 90002 90021 90022 What to do: 90023 90024 90005 90002 The objective of the game is to stack a specific ( train of three, four, or five) number of blocks horizontally on the floor, to make a train.90005 90034 90035 Start by demonstrating the activity. Ask the kids to pick a number under 10. Then stack as many blocks as the number they choose. 90036 90035 Next, give each child a set of blocks or make teams if you have fewer sets of building blocks. 90036 90035 Give them a number and ask them to make a train like you did. So if the number is four, they have to make a train with four blocks. If it is eight, then they use eight blocks. 90036 90035 Repeat the game as many times as you can, or until the kids get bored.90036 90043 90002 90021 90022 What kids learn: 90023 90024 90005 90002 Number sense and counting are the two things that kids learn with this activity. 90005 90002 [Read: 90022 Math Games For Kindergarten 90023] 90005 90016 2. Find The Number And Pop A Bubble 90017 90002 Bubble wraps are not toys, but we love playing with them, do not we? This activity uses bubble wrap to learn numbers and have a little fun. 90005 90002 Please note that bubble wrap is not a toy. Kids should not be allowed to play with bubble wraps without adult supervision.90005 90002 90021 90022 You will need: 90023 90024 A small sheet of bubble wrap (preferably cut in squares) — use one with larger bubbles to be able to write, a gel pen or marker 90005 90002 90021 90022 What you do: 90023 90024 90005 90034 90035 Write numbers from one, two, and so on, randomly over the bubbles using a marker or a sketch pen. You can repeat some numbers if you want. 90036 90035 Now give the bubble wrap sheet to the kid. When you call out a number, the kid has to point out to the bubble with that number on it, call it out loud, and then pop it! 90036 90035 Repeat until you pop all the bubbles.90036 90043 90002 This can also be used for math practice for older kids. 90005 90002 90021 90022 What kids learn: 90023 90024 90005 90002 Number recognition 90003 90012 Free Worksheets and Printables for Kids 90013 Select GradePreschoolKindergarten1st Grade2nd Grade3rd Grade4th Grade5th Grade Select SubjectEnglishMathScienceSocial studies Search & Download 90005 90016 3. Number Hunt 90017 90002 Number Hunt is similar to treasure hunt, except it involves small slips with numbers written on them.This innovative counting game can be a fun group game for kindergarteners. 90005 90002 90021 90022 You will need: 90023 90024 Slips of paper or post-its, a pen 90005 90002 90021 90022 What you do: 90023 90024 90005 90002 Prepare for the hunt beforehand. Cut a sheet of paper into small pieces that you can hang with a thread. You could also use post-its instead. 90005 90034 90035 Write a number, from one to 20, on each piece of paper. Do not repeat a number. 90036 90035 Stick the papers at different places randomly, around the house.Put them in places where the child is likely to find them. 90036 90035 Set a timer for ten minutes and ask the kid to search for all the 20 slips of paper. 90036 90035 Each time he finds one, he reads the number on it aloud. 90036 90043 90002 90021 90022 What kids learn: 90023 90024 90005 90002 Number recognition 90005 90002 [Read: 90022 Kindergarten Educational Games 90023] 90005 90016 4. Tracing numbers 90017 90002 Identifying the number is the first step. The next is to be able to recreate it on paper.One of the best and most effective ways to teach that to a kid is to let them trace the numbers. 90005 90002 90021 90022 You will need: 90023 90024 Papers or charts, marker, pencil 90005 90002 90021 90022 What you do: 90023 90024 90005 90034 90035 On the paper or a chart, write the numbers you want the child to practice in a big font . 90036 90035 Give enough space between the two numbers so that the numbers do not overlap when the child traces them. 90036 90043 90002 90021 90022 What kids learn: 90023 90024 90005 90002 Writing digits and number recognition 90005 90016 5.Counting with Cups 90017 90002 If you run out of things to count, use Styrofoam or paper cups to teach the kid about numbers. The best part is you can reuse the cups several times for the activity. 90005 90002 90021 90022 You will need: 90023 90024 White paper cups (11), marker pen, small objects like beads, beans, or pasta (55) 90005 90002 90021 90022 What you do: 90023 90024 90005 90034 90035 Number the cups from zero to 11. Make sure that the digit is visible on the surface of the cup.90036 90035 Give the cups to the kid and ask her to arrange them in order from the smallest number to the biggest. 90036 90035 Now give her the 55 beans and ask her to see the number written on the cup and put that number of beans in the cup. 90036 90035 Once she is done putting the beans in the cup, let her empty each cup and see if she placed the right number of beans in each cup. 90036 90043 90002 90021 90022 What kids learn: 90023 90024 90005 90002 Counting, number recognition, and one-to-one correspondence 90005 90016 6.Paint By Number Art 90017 90002 Another way to teach your little one about numbers is through painting by numbers activity. The activity needs the child to focus on the numbers and identify them correctly to get the picture right. 90005 90002 90021 90022 What you need: 90023 90024 A painting-by-numbers template, paints or crayons to color 90005 90002 90021 90022 What you do: 90023 90024 90005 90034 90035 Get two computer prints of the template — pick an easy model, an image with fewer but larger sections that a child can paint easily.90036 90035 Sit with the child and tell him what he needs to do. Show him by coloring a numbered part of the template. 90036 90035 Ask the child to pick a number next and check for the corresponding color on the sheet. 90036 90035 Color the template fully. 90036 90043 90002 90021 90022 What kids learn: 90023 90024 90005 90002 Number recognition and one-to-one correspondence 90005 90016 7. Connect The Dots 90017 90002 As a kid, I loved playing connect the dots. It was the easiest puzzle in the newspaper, and I would always get it right! What I did not know then was that this puzzle could also be used to teach kindergarteners about number sequencing! 90005 90002 90021 90022 You will need: 90023 90024 Sheets of paper (you can use a white or black board too), a pencil 90005 90002 90021 90022 What you do: 90023 90024 90005 90034 90035 On a piece of paper, write down the numbers with a dot on top, in a random order or in a sequence, to form a shape such as a circle or a square.90036 90035 You can also download connect-the-dot exercise templates as well. 90036 90035 Ask the kid to draw a line starting from number one to number two. Next, ask the child to join the numbers two and three, by extending the line he drew. 90036 90035 Continue joining the dots until all the numbers are connected, and you get the desired shape. 90036 90043 90002 90021 90022 What kids learn: 90023 90024 90005 90002 Number sequencing 90005 90002 [Read: 90022 English Learning Activities For kindergarten 90023] 90005 90016 8.Count The Number of Things Inside The House 90017 90002 This is a simple counting exercise that you can practice with the kid at any time. 90005 90002 90021 90022 You will need: 90023 90024 Multiple household items that you can count such as beds, pillows, chairs, doors, etc. 90005 90002 90021 90022 What you do: 90023 90024 90005 90034 90035 Make a list of things that you can ask the child to count. 90036 90035 Then ask the kid to go around the house and count the number of those items using his fingers.90036 90035 For instance, say «I want you to count the number of windows in our house.» And then wait for the kid to count. 90036 90043 90002 You can repeat with random things such as the number of red (or any other color) items, lights, books on a table, etc. 90005 90002 90021 90022 What kids learn: 90023 90024 90005 90002 Counting numbers 90005 90016 9. Rock Paper Numbers 90017 90002 Rock paper scissors is a game we all played as kids. You can play this game with your little boy or girl today, to teach numbers and counting.We call the game Rock Paper and Numbers. 90005 90002 90021 90022 You will need: 90023 90024 Nothing but time and energy! 90005 90002 90021 90022 What you do: 90023 90024 90005 90002 The game is a lot of fun when played with a small group of kids. 90005 90034 90035 The game is played like rock, paper, scissors. Only that instead of rock or paper or scissors, which is just two fingers, you can show a number. 90036 90035 On the count of three, you and your child can put up as many fingers as you want.90036 90035 Then ask the kid to count the number of fingers you are showing and how many he has. 90036 90043 90002 90021 90022 What kids learn: 90023 90024 90005 90002 Counting 90005 90002 [Read: 90022 Science Experiments For Kindergarten 90023] 90005 90016 10. Counting With Dice 90017 90002 A pair of dice can be great tools for teaching kids how to count. This simple activity can teach them to concentrate and count things. 90005 90002 90021 90022 You will need: 90023 90024 A board game 90005 90002 90021 90022 What you do: 90023 90024 90005 90034 90035 On a sheet of paper or chart, write the numbers from two to 12.90036 90035 Ask the child to roll the dice and count the dots facing up and circle the number on the sheet. 90036 90043 90002 90021 90022 What kids learn: 90023 90024 90005 90002 Counting, one-to-one correspondence 90005 90016 11. Count The Cars 90017 90002 This is a fun outdoor game that you can play with the kid, when on a road trip. In fact, this is one of the best games to play when traveling, for it also boosts the child’s memory power. 90005 90002 90021 90022 You will need: 90023 90024 Sit somewhere outdoors, where you can see passing cars.90005 90002 90021 90022 What you do: 90023 90024 90005 90034 90035 Ask your child to watch out for a specific colored car — red, blue, or green. Do not choose a standard color. 90036 90035 You also pick a color and count every time you see a car in that color. 90036 90035 Ask the kid to count the total number of red / green / blue colored cars he has seen. 90036 90035 In the end, compare who has a bigger number. 90036 90043 90002 90021 90022 What kids learn: 90023 90024 90005 90002 Counting and memory / retention 90005 90002 [Read: 90022 Rhyming Activities For Kindergarten 90023] 90005 90016 12.Number Puzzle 90017 90002 A puzzle can also be used to make math fun for kids. You can get a cardboard puzzle or a wooden puzzle toy that can be used several times and by different kids (in a school). 90005 90002 90021 90022 You will need: 90023 90024 Number puzzle (bought or made at home) 90005 90002 90021 90022 What you do: 90023 90024 90005 90034 90035 Get a puzzle with numbers from one to 20. 90036 90035 Jumble the numbers and ask the child to join the pieces of the puzzle to arrange them in order.90036 90035 You can show him how to do it with the first one or two numbers. 90036 90043 90002 90021 90022 What kids learn: 90023 90024 90005 90002 Number sequencing, solving puzzles 90005 90016 13. Collect Flowers And Count 90017 90002 Want the kid to go out more often and experience the beauty of nature? Take them to a garden to gather flowers. And count too. 90005 90002 90021 90022 You will need: 90023 90024 A trip to the garden or flower market 90005 90002 90021 90022 What you do: 90023 90024 90005 90034 90035 Take the kid to a market and ask her or him to pick a few flowers for the house .90036 90035 At home, ask them to segregate the flowers — put one variety of flowers together, make separate bunches. 90036 90035 Now ask the child to count how many flowers of each variety there are. 90036 90043 90002 90021 90022 What kids learn: 90023 90024 90005 90002 Segregation, counting 90005 90016 14. Hopscotch Numbers 90017 90002 Hopscotch is a game that little girls like to play. You can try a simpler version (the English Cat’s Cradle version) of this game for kindergarteners, with smaller circles and squares they can easily jump on to.90005 90002 90021 90022 You will need: 90023 90024 Space to play outdoors — a concrete area preferably, chalk (different colors) 90005 90002 90021 90022 What you do: 90023 90024 90005 90034 90035 Draw the cat’s cradle version of Hopscotch court — the numbers are written in a sequence, from one to ten. 90036 90035 Call out the number one and ask the kid to jump on the numbered square. 90036 90035 You can call the numbers in a sequence or random order, just to see if the child can identify the numbered square.90036 90043 90002 90021 90022 What kids learn: 90023 90024 90005 90002 Number recognition 90005 90002 [Read: 90022 Kindergarten Writing Activities 90023] 90005 90016 15. Match Playing Cards 90017 90002 Who says playing cards are just for adults? Kids can play with them too, to learn math. 90005 90002 90021 90022 You will need: 90023 90024 A deck of playing cards 90005 90002 90021 90022 What you do: 90023 90024 90005 90034 90035 Sort out all the cards and take out cards two to ten from all the suits.90036 90035 From these, tape the cards of one suit on a wall, in a random order. 90036 90035 Arrange the rest of the suits on a table nearby, in order. 90036 90035 Ask the child to pick a card from the deck on the table and slap it on the matching number on the wall! 90036 90043 90002 You can use tape to stick the cards together. 90005 90002 90021 90022 What kids learn: 90023 90024 90005 90002 Number recognition and one-to-one correspondence 90005 90002 Other fun ways to teach numbers is count fingers and toes, color numbers on printable worksheets, ask them to tell you what the numbers on your phone’s dial pad are, use music to count or sing about numbers, and so on.The options are many and would help your child learn math in a no-dreaded manner. 90005 90002 Tell us about your kid’s favorite counting games and activities. Share the stories in our comments section! 90005 90551 Recommended Articles 90552 Was this information helpful? .

Отправить ответ

avatar
  Подписаться  
Уведомление о